Vlastnosti produktu

Přehled atributů, které produkt může mít. Jak s nimi pracovat a jak je vyplňovat.

V tomto článku:

Název a popisky

Název napište, tak jak jej chcete mít v e-shopu, v košíku a v objednávce. Toto chování může vývojář vaší šablony ovlivnit a doplnit za název např. kód produktu. K názvu produktu se může připojit název varianty. 

Název produktu pro exportní feedy lze upravit přes aplikaci Datové feedy.

Krátký a dlouhý popisek. Záleží jak máte napsanou šablonu kategorie a detailu produkut, ale typicky se krátký popisek vypisuje v produktové kartě v kategorii a v detailu produktu vedle fotek. Dlouhý popisek potom obsahuje další informace o produktu.

Varianty

Každý produkt může mít 1 nebo více variant. Jak přemýšlet nad produkty a variantami si můžete přečíst ve článku Produkty a varianty.

Návod jak vytvářer varianty produktu najdete ve článku Přidání variant.

Ceny

Každá varianta produktu má prodejní cenu a sazbu DPH. Zda zadáváte nebo z vašeho napojeného skladového nebo účetního systému načítáte ceny včetně DPH nebo bez, si nastavíte v Nastavení > Obecná nastavení v sekci Daně. Více ve článku Obecná nastavení.

Produktu můžete nastavit také minimální cenu. To je cena, pod kterou produkt nelze prodat. I když má zákazník slevu, slevový kupón atd., e-shop mu produkt prodá minimálně za tuto cenu. Je to vaše obrana před kombinováním různých slev.

Můžete v e-shopu také evidovat vaší nákupní cenu.

Produktu můžete dát dodatečnou procentuálná slevu.

Sklad

Každý produkt nebo jeho varianta může mít kód. Využijete jej např. při párování produktů s vaším skladovým nebo účetním systémem. U produktu nebo varianty máte možnost zapsat jeho EAN kód.

U produktu nebo varianty můžete zapnout/vypnout zda-li má e-shop sledovat stav skladu volbou sledovat skladové zásoby. Pokud skladové zásoby neevidujete, zboží je vždy dostupné. Vývojář vaší šablony může u produktu uvést jeho dodací lhůtu, pokud je vyplněna. 

Pokud e-shop sleduje skladové zásoby, do pole množství uveďte aktuální počet kusů skladem. Můžete zvolit, jak se má e-shop chovat ve chvíli, kdy množství skladem klesne na nulu. Vybíráte ze tří voleb. 

Můžete produkt skrýt. Tzn., že produkt se nebude objevovat v kategorii, nicméně detail produktu je stále aktivní, mohou na něj existovat odkazy např. ve vašich PPC kampaních a nechcete, aby e-shop vracel chybovou stránku 404. 

Druhou možností je volba zakázat objednání. Produkt se stále v kategorii vypisuje, ale nejde objednat. Přes aplikaci Hlídací pes můžete v detailu produktu zobrazit pole pro zadání e-mailové adresy, na které se odešle upozornění v momentě, kdy je zboží znovu skladem.

Poslední variantu je povolení prodeje "do mínusu" volbou zobrazit dodací lhůtu. Zboží se stále prodává. Dostupnost zboží se bere z pole dodací lhůta. Více o nastavení dodacích lhůt.

Doprava

V oddíle doprava můžete nastavit hmotnost produktu v kg. Hmotnosti produktu využijete v nastavení podmínek pro jednotlivé dopravy.

Obrázky

Produkt můžeme mít libovolný počet obrázků. Jeden obrázek je hlavní. Pořadí obrázků můžete ovlivnit jednoduchým přetažením myší na požadovanou pozici. Obrázku můžete také nastavit alternativní text, tzv. alt atribut. 

Variant produktu může mít svůj vlastní obrázek.

Nastavení SEO

Produktu můžete vyplnit title, meta description a ovlivnit podobu jeho url.

Zobrazit/Skrýt

Produkt můžete odškrtnutím pole Zobrazovat z webu skrýt. Produkt nebude vidět v kategorii a nebude existovat ani produktová stránka. 

Pokud u vás produkt existoval a nyní jej chcete skrýt, doporučujeme provést přesměrování v Nastavení > Přesměrování na alternativní produkt. Nebo produkt neskrývjete, ale nastavte mu stav skladu 0 a po vyprodání produktu Skrýt. Takto bude detail produktu stále aktivní a odkazy, které na něj na webu již existují nebudpu vracet chybový stav 404 jako v případě, kdy produkt kompletně skryjete.

Organizace

S typem produktu může váš vývojář šablony pracovat v šabloně. Můžete u některých typů produktu zobrazovat odlišné rozložení stránky. 

Můžete s typem produktu také pracovat v pravidlech pro nastavení dopravy. Např. pokud prodáváte poukázku, nastavíte pro tyto produkty zvláštní druh produktu a pokud budou v košíku jen produktu typu "poukázka" nabídnete druh dopravy "bez dopravy", protože poukázku zasíláte pouze emailem. 

pozn. Stejné nastavení lze provést přes štítky produktu. Záleží jen na vás, jaké workflow si zvolíte.

Výrobce je výrobce nebo lze toto pole použít pro značku produktu. Ne vždy se výrobce a značka produktu shodují.

Můžete si k produktu doplnit i vašeho Dodavatele.

A nejdůležitější částí je zařazení produktů do kategorií. Jednoduše začněte do pole pro přidání kategorie psát a sellastica vám bude napovídat. 

Body za nákup

Pokud máte zakoupen modul Věrnostního programu, zde určujete zda-li se má počet získaných bodů vypočítat podle nastaveného výpočtu nebo určíte bodovou hodnotu produktu ručně.

Štítky

Každému produktu můžete přidat libovolný počet štítků. Štítky mohou sloužit k organizci produktů. Tedy navazujícíh pravidel pro dopravu a platbu, automatické generování kupónů, automatické kategorie atd. Více o štítcích produktu.

Systém vám nabízí již existující štítky. Nové štítky vytvoříte zapsaním štítku a přidáním čárky.

Udělejte první krok k lepšímu e-shopu

Napište nám, co vás trápí.

Odpovíme vám na všechny otázky, ukážeme a představíme vám Sellasticu v celé své jednoduchosti a flexibilitě.